Geplaatst in beweging, Genieten van de natuur, in balans zijn, oliebaronnen, Oude Wetering, spinsel, vakantiegevoel, van Lent, verbazing, verbinding, water

Heen en weer met het pontje….

`t Heen en Weertje

 

Omdat de brug bij Oude Wetering verbreed wordt en dus dicht is voor het rijdende verkeer ligt er voor de fietsers een tijdelijk pontje die de wandelaars en de fietsers naar de overkant brengt.

Verderop bij scheepsbouwer van Lent op de Kaag worden zeer luxe schepen voor o.a. oliebaronnen gemaakt…..De een boot is nog nog breder, groter, langer mooier, duurder etc dan de ander. Met of zonder zwembad…..als je geld over hebt kan je het bij van Lent laten rollen…..de brug wordt dus verbreedt zodat al dat pracht en praal er zonder moeite door heen kan richting de oliebaronnen…..die hunkerend staan te wachten….

Maar ik had het over de pont over de ringvaart….daar heb ik dus vandaag 2 keer gebruik van gemaakt om naar Nieuw Vennep en weer terug te fietsen………even wachten aan de wal……dan draait de pontbaas de pont mijn kant op…..hup met de fiets in de hand de pont op…..dan ga ik staan met beide benen lichterlijk gespreid voor de broodnodige stabiliteit….want als je dit niet doet en de boot komt op een golf terecht…..dan kan je een smakker maken…..met of zonder fiets…..en al die medepont overvaarders…..die lachen heel stiekem in hun vuistje….dan jawel, we zijn er al weer…zelfde ritueel…..op de beurt wachten om de pont te verlaten…..en weer stiekem blij zijn…… om weer vaste grond onder de voetjes te voelen….

Maar wat ik nou uiteindelijk wil zeggen; Ik word er altijd zo blij van het overvaren op een pontje……het geeft me eigenlijk een heerlijk vakantiegevoel! En dat op 20 meter afstand van mijn huisje…..Morgen maar weer even op vakantie dan…..

Geef een reactie

