Geplaatst in Genieten van de natuur, gevaar, meer bewegen, verbazing, wandelen, water

Heimwee naar……

De Bereklauw

Zoals het nu naar uitziet krijgen we een zondag met veel wind en regen….er moet volgens weeronline 25 mm regen gaan vallen. Waarschijnlijk een dag die we binnen in huis zullen gaan doorbrengen…..de klus is geklaard dus zouden we wel weer eens….kunnen gaan wandelen…..genieten van de natuur en tijdens de wandeling mooie foto`s maken…..Ik vrees dat het bij dagdromen blijft.

Dan maar even een foto uit de oude doos;

Juni 2009, Wageningen, een wandeling langs de Nederrijn, koekeloerend onder de Bereklauw die daar welig tiert, manlief loopt ondertussen rustig door, een plant met venijn, een giftige dus, heel voorzichtig een foto van deze schermbloemige, niet aanraken deze plant, als de zon schijnt en je raakt hem per ongeluk aan, je houdt er brandwonden aan over, maar ik kon het niet laten, de plant is zo mooi, zo fragile, die stengels en die kleine bloempjes, zelfs als je hem van onder kiekt, en toen ik de foto op mijn pc zette zag ik het pas……in de verte, turend over het hek…..mijn man!

Mijn wandelspinsels; http://spinseltje.wordpress.com/

9 gedachten over “Heimwee naar……

  1. Hallo Annemiel
    Als het waar is wat ze zeggen kunnen we morgen de deur niet uit en maken we best het haardvuur aan..12° in juli..
    De berenklauw is een fantastische plant..een exoot die woekert..maar wel mooi is om te fotograferen en dat heb je heel mooi in beeld gebracht..wil er nog wel wat aan toevoegen..hij is giftig en gevaarlijk maar alleen gevaarlijk als de 3 elementen samen komen en dat is 1.de zon
    2.zijn sap 3. water.Als je hem aanraakt en niet in contact komt met water en zon gebeurt er niets..maar de 3 elementen samen geven erge brandwonden..
    Ik zou zeggen kijken wel maar aankomen best niet.

  2. En helaas hebben ze gelijk gehad hoor, het is vandaag bar en boos!!! Langzamerhand worden we dit weer toch wel zat hoor, je komt jandorie bijna de deur niet meer uit.Wij willen de Bereklauw in het echies zien, en er een foto van maken zoals jij hebt gedaan.
    Groetjes van Edward.

  3. Op zijn Brabants…..klote weer !!
    Dus….pc opruiming. Honderden mappen met images geordend.
    Belangrijke en inspirerende linken opgeslagen.
    schijfdegragmentatie….hoppa de hele reutemeut is bijna klaar.
    Dit klusje moet aan de kant voor ook mijn vakantie begint….nog 5 dagen werken.

    Geniet jij in ieder geval alvast van de jouwe hè !!!
    Prachtige foto trouwens.
    Maar zo vind ik vingerhoedskruid ook zo’n geval apart.

Geef een reactie

