Geplaatst in Boeken, Canon EOS 550d, creativiteit, Fotografie, Genieten van de natuur, natuur, natuurfotografie, workshop

Inschrijving voltooid voor een natuurfotoworkshop…..

Veluwezoom

(foto, juni 2005 Veluwezoom, tijdens fietstocht net voorbij de Posbank)

Van manlief heb ik laatst een voucher gekregen voor een natuurfotoworkshop. Nu ik mijn spiegelreflexcamera al regelmatig gebruik, is dit een fijn cadeau om nog meer te leren over het fotograferen en het gebruik van mijn camera in de natuur.

Via Canon heb ik al een dagcursus basisfotografie in Amsterdam gevolgd, daarin leerde ik met de camera om te gaan en gingen we ook de straat op om te oefenen.

Met deze cursus leer ik om nog mooiere natuur- en landschapsfoto`s te maken. Als ik op de website natuurfotoworkshop  kijk kan ik kiezen uit heel veel verschillende natuurgebieden waar de cursussen gehouden worden. Eigenlijk wil ik ze allemaal wel volgen….nog even manlief lief aankijken

Omdat we vanaf 1 april toch voor 3 maanden kamperen in Epe heb ik gekozen voor een natuurgebied dicht bij de camping, en wel het Hulshosterzand. De cursus begint al om 8.15 in de ochtend dus hoef ik niet al te vroeg uit de veren…….

De workshop begint, onder het genot van koffie of thee met een korte theoretische inleiding, waarna we al wandelend fotograferen; ‘macro’ onderwerpen zoals bloemen en insecten, maar ook fraaie weidse landschappen. Na deze workshop weet je hoe je door middel van eenvoudige handelingen je foto’s er een stuk beter uitzien. We gaan onder andere in op de praktische vragen: Hoe zorg je dat het onderwerp van je foto niet te licht of te donker wordt. Hoe zorg je dat de foto scherp is op de juiste plaats. Hoe kies je zelf een mooie compositie en waar moet je daar bij op letten.
Het Hulshorsterzand maakt deel uit van de Leuvenumse bossen. Dit grote natuurgebied herbergt  naald- en loofbossen, stuifzand, heuvels, beken en heide. Een ideale plek om je van harte uit te leven om landschappen en tal van insecten en bloemen. Het gebied is rijk aan wild, er is een reële kans op het zien van Reeën, Zwijnen of Edelherten. Het Hulshorsterzand zelf is een unieke belevenis, het is een van de laatste zandverstuivingen van Europa, ontdek zelf hoe fotogeniek dit gebied is en schrijf je in voor deze workhop.

2 gedachten over “Inschrijving voltooid voor een natuurfotoworkshop…..

  1. Dat is lief van je man, (mannen zijn gewoon lief!) zo’n workshop is leuk om te doen, en je leert er altijd wel iets van. Fotograferen is een hele fijne hobby, leuk dat je daar zo mee bezig bent. Wij krijgen vast de resulten hier te zien……succes hoor!!

Geef een reactie

