Geplaatst in avontuurlijk, Canon EOS 550d, creativiteit, Fotografie, Genieten van de natuur, schaduwspel

Tegenlicht…..

Tijdens de curus natuurfotografie in het Hulshorsterzand kregen we de opdracht om om een bepaald onderwerp heen te lopen en dan foto`s te maken.

internet; Tegen het licht in fotograferen wordt afgeraden, omdat de camera door het vele licht de neiging heeft het onderwerp te onderbelichten waardoor er een (ongewenst) silhouet ontstaat. Maar juist door tegen het licht in te fotograferen – tegenlicht- zijn schitterende en afwisselende resultaten te boeken.

Ik koos deze boom uit, ik liep zelf veel lager dan de boom omdat het zand rondom de boom in de loop van de tijd weggewaaid was. Ik fotografeerde dus schuin omhoog waardoor de lucht, in dit geval de behoorlijke wolkenpartij in zicht kwam.

 

Omdat ik om de boom heen bleef lopen kreeg ik op een gegeven moment de zon in het vizier, door constant te blijven fotograferen en doordat de zon op een gegeven moment iets achter een wolk stond kreeg ik toch dit prachtige silhouet. De boom was bruin en groen gekleurd en daar zie je mede door de zon helemaal niets meer van!

 

Een gedachte over “Tegenlicht…..

Geef een reactie

