Geplaatst in spinsel

Waar was jij toen Kennedy werd vermoord?

johnson-zat-met-texaanse-miljonairs-achter-moord-op-jfk-id1935950-1000x800-n

Volgende week vrijdag 22 november is het 50 jaar geleden dat president Kennedy werd doorgeschoten tijdens een rondrit door Dallas.

Ik kan me nog goed herinneren dat het nieuws door de juf of de meester dat weet ik niet meer,  in de klas vertelt werd, het was in 1963, en ik was een meisje van 6 jaar oud.

Ik was nog hartstikke jong, had nog nooit van Amerika en van president Kennedy gehoord maar ik schrok er behoorlijk van.

Ik had tot die dag in mijn veilige omgeving nog nooit te maken gehad met onveiligheid en moorden…….

Ook al was Amerika in mijn beleving heel ver weg het had een behoorlijke impact op mijn nog jonge leven.

Waar was jij toen Kennedy werd vermoord?

3 gedachten over “Waar was jij toen Kennedy werd vermoord?

  1. Ik was toen 18 jaar en zat op de normaalschool.Ik weet dat we in de geschiedenisles er erg lang hebben over gesproken .Ik vergeet nooit de beelden van de 2 erg kleine kinderen aan de hand van hun moeder bij de begrafenis..Dat vond ik vooral ergl

Geef een reactie

